Net als bij een wiskundig probleem op school, gaat een online betaling van punt A, een afrekenpagina in een Magento online winkel, naar punt B, een bankrekening van een handelaar. Hoeveel tijd kost deze reis? En welke intermediairs komt de betaling onderweg tegen?
Terwijl we het hebben over een online betalingsproces, komen we het idee tegen van een Magento-betalingsgateway. Een virtuele tussenpersoon tussen een klant, een bank en een verkoper, het is verantwoordelijk voor het hele proces van overdracht van betalingsgegevens. Door persoonlijke informatie van klanten te versleutelen, voorkomt het identiteitsdiefstal en phishing.
We begrijpen dat detailhandelaren veel vragen kunnen hebben over een dergelijk gevoelig aspect als betaling. We zullen proberen de belangrijkste met betrekking tot betalingsgateways te behandelen:
Hoe werkt een Magento-betalingsgateway?
We zijn gewend aan onmiddellijke betalingsverwerking. Na op een knop Verzenden te hebben gedrukt, krijgen we het resultaat in seconden. Het lijkt misschien dat een betaalpagina rechtstreeks verbinding maakt met de betreffende bank, maar in feite is de betaalwijze gecompliceerder. Laten we het opruimen en ontdekken wat de rol is van standaard Magento-gateways in dit proces.
Zodra een klant een betalingsproces start, legt een Magento-betalingsgateway het transactieverzoek vast, codeert de betalingsinformatie en draagt deze over aan een betalingsverwerker.
De betalingsverwerker verzendt de transactiegegevens naar de acquiring bank (of PayPal als deze methode wordt gebruikt) die de aanvraag beoordeelt op basis van de beschikbaarheid van fondsen en de vooruitzichten voor fraude. Het beslist of de transactie moet worden geautoriseerd of niet.
Het antwoord gaat op dezelfde manier terug. De betalingsgateway voltooit, voor Magento b2b, het betalingsproces door het antwoord naar de klant over te dragen.
Samen met de rol van intermediair voor betalingsinformatie, kan een Magento-betalingsgateway de geloofwaardigheid en reputatie van een online winkel vergroten.
Hoe een Magento-betalingsgateway te kiezen
Betaling is een gevoelig proces, omdat klanten toegang tot hun bankrekeningen bieden. Een keer verbroken, zou hun vertrouwen heel moeilijk te herstellen zijn. Experts van experts van Magento zijn het erover eens dat een Magento-betalingsgateway zowel kan helpen als schade kan toebrengen. Voordat u een Magento-betalingsgatewaylijst onderzoekt en een keuze maakt, is het rationeel om de volgende vragen te overwegen.
Verbetert een betalingsgateway een uitstekende klantervaring? De gateways dragen in grote mate bij tot het behoud van klanten en de ontwikkeling van loyaliteit. De gateway die u kiest, moet voldoen aan het hoge niveau van uw services en een aantrekkelijke gebruikersinterface mogelijk maken. Zulke functies als vlotte mobiele check-out of betalingsinformatie voor autofill zullen uw klant-checkout-ervaring verbeteren.
Hoe toegankelijk is de gateway? Betalingsgateways die meerdere locaties en valuta’s ondersteunen, zijn vereist voor online winkels met internationale levering en voor gestaag groeiende bedrijven.|
Beschermt een betalingsgateway tegen valse dalingen? Tot 20% van de grensoverschrijdende transacties wordt geweigerd omdat ze als kwetsbaarder voor fraude worden beschouwd. Internationale acquiring-partnerschappen maken het mogelijk dat betalingsgateways probleemloos verbinding maken met buitenlandse banken.
Past een Magento out-of-the-box betalingsgateway volledig bij uw zakelijke behoeften? Er zijn standaard betalingsgateways die Magento aanbiedt. Toch kan het rationeel zijn om verder te gaan dan de out-of-the-box functionaliteit. Aangepaste betaalgateways zijn onder meer Amazon Payment, iPay, Dwolla, Stripe, Adyen, etc. Omdat Magento sommige betaalmethoden zoals e-wallets en prepaid-kaarten mist, kan aangepaste integratie vereist zijn. Paymaster24, een multi-channel betalingsgateway, ondersteunt creditcards en betaalpassen, online en offline bankoverschrijvingen, e-wallets en prepaid-kaarten om ervoor te zorgen dat klanten kunnen kiezen uit verschillende betaalmethoden.
Top Magento betaalgateways en wat zij aanbieden
De beste betalingsgateway kiezen voor Magento, een eigenaar van een online winkel, moet uitgaan van bedrijfsbehoeften, doelgroep en gateway-mogelijkheden.
Out-of-the-box Magento-betaalmethoden zijn geïntegreerd met de volgende externe betalingsgateways:
Wereldwijd: PayPal, Authorize.Net, CyberSource, First Data, WorldPay.
Noord-Amerika: PSiGate, Braintree.
Europa: DIBS Payment Services, Ogone, Paybox Direct, PAYONE.de, Sage Pay Direct.
Oceanië: eWAY Direct.
Laten we de top 3 van Magento-betalingsgateways vergelijken op het gebied van functionaliteit en beveiliging en zien welke gereputeerde bedrijven ze gebruiken. We benadrukken niet de prijsbepaling, omdat deze voor alle drie de gateways hetzelfde is – 2,9% + $ 0,30 per transactie.
PayPal
De meest bekende naam in de lijst, PayPal maakte het totale betalingsvolume van meer dan $ 354 miljard in 2016, wat 26% meer is dan in 2015. PayPal is beschikbaar in meer dan 200 landen en ondersteunt 25 valuta’s.
Functionaliteit. PayPal biedt een veilige en directe manier om te kopen. Nadat een PayPal-account is gemaakt en er kaarten aan zijn toegevoegd, voltooien klanten het afrekenproces met een e-mailbevestiging. Hun persoonlijke informatie wordt niet onthuld tijdens het betalen.
Veiligheid. PayPal biedt geavanceerde codering en 24/7 monitoring van fraudedetectie.
Klanten. Walmart, eBay, Overstock, Dell, FTD Flowers.
Braintree
Braintree is eigendom van PayPal en is geschikt voor zowel kleine als grote bedrijven. Het is beschikbaar in 44 landen en ondersteunt meer dan 130 valuta’s.
Restitutie als onderdeel van klantgerichte service
Een e-commercetransactie is een geloofwaardigheidstest tussen een handelaar en klanten. Een mogelijkheid om te proberen, het materiaal te voelen, echte kleuren te zien, wordt uitgesteld tot de levering. Het aanbieden van een teruggave houdt u alsjeblieft aan een klant door op zijn of haar zij te staan. Magento biedt flexibiliteit van het terugkeerbeleid om tegemoet te komen aan de specifieke situatie van elke klant. Samen met de restitutie van het item, is het mogelijk om de verzending te compenseren, een extra bonus aan te bieden om een conflict te regelen of een deel af te trekken van het totale terugbetaalde bedrag.
In Magento wordt een creditnota aangemaakt om een terugbetaling te doen. Dit document bevat alle bestelgegevens: accountinformatie, factuur- en verzendadressen en bestelde artikelen.
Er zijn twee opties voor een Magento-terugbetaling: online teruggave en terugbetaling voor winkelkrediet. Online terugbetaling houdt in dat het geld wordt overgemaakt naar de creditcard- of PayPal-rekening. Winkelcredits zijn de fondsen die zijn opgeslagen op de rekening van de klant voor toekomstige aankopen.
Voor de finale
Laten we nogmaals het belang benadrukken van een foutloos betalingsproces in e-commerce. Een mislukking tijdens deze laatste stap naar een aankoop is onvergeeflijk. Bij de lancering van een online winkel moet de keuze voor Magento-betalingsgateways centraal staan. Het is van vitaal belang om rekening te houden met de functionele mogelijkheden van de gateway, vergoedingen, fraudepreventiemiddelen, valuta’s en ondersteunde landen. We moeten zakelijke specificaties en doelen ook niet vergeten, omdat ze van invloed zijn op het hele proces van Magento-ontwikkeling.